Menu Close

Atvira integruota fortepijono ir dailės dalykų pamoka „Užgavėnių tradicijų atspindžiai 1-4 fortepijono ir dailės klasių mokinių integruotoje meninėje veikloje“

2024 m. vasario 12 d. Raseinių meno mokyklos Ariogalos skyriuje vyko atvira integruota fortepijono ir dailės klasių pamoka, skirta paminėti Užgavėnes ir tradiciškai kūrybingai išvyti žiemą. Integruotą pamoką organizavo ir vedė fortepijono vyresnioji mokytoja Alina Skirmantaitė – Ivoškienė ir dailės vyresnioji mokytoja Lijana Raginskienė. Dalyvavo mokytojų 1-4 klasių mokiniai. Pirmoje pamokos dalyje mokiniai  žiūrėjo Lietuvos nacionalinio muziejaus sukurtą filmuką apie Užgavėnių tradicijas, pasitikrino kokius dalykus jau žino, taip pat sužinojo daug naujo apie Užgavėnių tradicijas Lietuvos etninės kultūros kontekste. Mokytojos papasakojo kaip Užgavėnes švęsdavo žmonės senovėje ir kodėl svarbu puoselėti ir neužmiršti senųjų lietuvių kalendorinių švenčių. Teoriškai susipažinę mokiniai pasidalino į dvi komandas: fortepijono klasės mokiniai iškeliavo pas dailės mokytoją lipdyti tradicinių Užgavėnių kaukių iš modelino, o dailės klasės mokiniai pas fortepijono mokytoją pianinu mokėsi groti Užgavėnių sutartinės „Čiuž čiužela“ fragmentą, pritardami liaudiškais ritminiais instrumentais. Vyko didelis gražus kūrybinis eksperimentas, nes dailės klasės mokiniai ritminius motyvus kūrė patys. Galiausiai visi vėl susijungę į bendrą komandą dalinosi įspūdžiais kaip sekėsi užsiimti neįprasta kūrybine veikla, įkvėpta lietuviškų tradicijų, kaip pavyko dailės klasės mokiniams mokytis groti pianinu lietuvių liaudies trejinės sutartinės fragmentą. Mokiniai aktyviai dirbo komandose, bendravo ir bendradarbiavo vieni su kitais, drąsiai išbandė savo jėgas naujose veiklose. Po pamokos mokiniai vaišinosi atsineštais blynais.

Ši integruota pamoka praktiškai papildė 2024 m. sausio 29 d. Raseinių meno mokyklos Ariogalos skyriaus metodinėje grupėje mokytojų A. Skirmantaitės – Ivoškienės ir L. Raginskienės skaitytą metodinį pranešimą apie tarpdalykinę integraciją meno (muzikos) mokykloje ir jos galimybes įgyvendinant projektines veiklas.

Skip to content